Kuidas reklaamkingituste abil müüki kasvatada?
Kuidas reklaamkingituste abil müüki kasvatada?
Maailm meie
ümber muutub tohutu kiirusega. Samasuguse tempoga peab sammu pidama ka
turundus. On selge, et turundusmeetodid on viimaste aastatega väga palju
muutunud ja nad muutuvad veelgi.
Siit artiklist saad sa teada:
Kuidas
reklaamkingitustega ostuotsust mõjutada?
Millist kasu
saab ettevõte tasuta reklaamtoodete pakkumisega?
Kuidas
reklaamkingitused ettevõtte positiivsele brändingule kaasa aitavad?
Miks pakkuda
soodustuse asemel reklaamkingitust?
Reklaamkingitused on tõhus turundusmeetod
Turundus on
liikunud tavapäraselt reklaamide avaldamiselt trüki- ja digimeedias pigem
soovitusturunduse ja reklaamtoodete kasutamise poole. Suust-suhu-turunduse
(WOM) Agentuuri (Word-of-Mouth Marketing Agency) andmetel peetakse WOM
kasutamist vanimaks, ausamaks, olulisemaks ja mõjuvõimsamaks turunduskanaliks
maailmas. Seega on tegemist äärmiselt võimsa tööriistaga.
Samas mitmed
uuringud on näidanud, et reklaamkingitused on pea võrdväärne turundusmeetod
suust-suhu-turundusega. Seega on hästi valitud reklaamtoodetega võimalus anda
oma ettevõtte edule tugev positiivne tõuge.
Reklaamkingitused,
mis tootega tasuta kaasa antakse, on tõhusaks abimeheks WOM turunduses. Just
tänu neile on tihtipeale lihtsam tootel kiiremini turul kanda kinnitada ja
positiivset vastukaja saada. Tasuta kaasa antav kingitus aitab inimestel sageli
ka kiiremini ostuotsuseni jõuda.
Soodne mõju
kestab ka ostujärgselt. Mitmed kliendikäitumise uuringud on tõestanud ostuga
tasuta kaasa antav reklaamkingitus tõstab oluliselt kabale antavat tagasisidet.
Millist kasu annab ettevõttele reklaamtoodete pakkumine ?
Austraalias ja Uus-Meremaal läbi viidud uuringus selgus, et sealsed suurettevõtted
kulutavad lausa ligi kolmandiku oma turunduseelarvest just reklaamtoodetele.
Põhjuseid on siin mitmeid.
·
tõstavad teadlikkust brändist;
·
kasvatavad brändi väärtust klientide silmis;
·
aitavad eristuda konkurentidest ning saada nende
ees edumaa;
·
abistavad kliendikontaktide loomist;
·
tõstavad olemasolevate klientide lojaalsust;
·
suurendavad kordusostude tõenäosust.
Sama uuringu
järgi kulutavad väiksed ja keskmised ettevõtted oma turunduseelarvest reklaamtoodetele
praegu veel kõigest 6%. Tõenäoliselt see
protsent kasvab aga üsna pea, sest aina enam väiksemaid ettevõtteid on hakanud
mõistma reklaamkingituste positiivset mõju müügile ja kliendilojaalsusele.
Reklaamkingituse tegemine kasvatab ettevõtte positiivset kuvandit
Teine
oluline aspekt, miks reklaamtooteid järjest enam kasutatakse, on asjaolu, et
enamik inimesi mäletab neile reklaamtooteid kinkinud ettevõtte nime. Hea toode,
mida pidevalt kasutatakse, tuletab brändi ikka ja jälle meelde. Kõige laialt
levinuim näide on logoga kohvitass. Iga kord sellest juues meenub ka selle
kingituse teinud ettevõte. Seega on sedasi võimalus tõsta nii brändilojaalsust kui parandada kliendisuhteid.
Visiitkaarti asemel reklaamkink?
Üks nutikas viis oma ettevõttega lihtsa kontaktivõtu soodustamiseks
on reklaamtootele kontaktandmete lisamine. Sellisel juhul töötab ta lisaks
kingitusele ka visiitkaartina.
Täiendav võimalus brändisõnumi levitamiseks
Hea
reklaamkingitus aitab brändisõnumit levitada. Näitena saab tuua veini Chill Out
sotsiaalmeediakampaania, kus loositi välja chill bag ja bluetooth’i kõlar, mis
mõlemad on seostatavad veini joomisega ja levitavad brändisõnumit väga hästi.
Teine näide on Amserv Viljandi, kus uue auto ostuga sai kaasa ilus kvaliteetne pleed.
Reklaamtoode allahindluse asemel
Logoga reklaamkingitus on ettevõttele üldjuhul rahalisest allahindlusest odavam.
Klient seda vahet aga tihtipeale nii täpselt ei võrdle. Saab ta ju tänu ostu
sooritamisele koheselt ja peale kauba kaasa veel ühe toote.
Firmale on
lisaboonuseks aga see, et reklaamkingitus tuletab kasutajale brändi meelde ka
peale ostu sooritamist, mis tõstab kordusostude tõenäosust veelgi.
Kokkuvõtteks
Õigesti valitud ja sobival ajal pakutav reklaamkingitus on võimas abivahend brändi tuntuse kasvatamisel, hilisemate kordusostude
sooritamisel ja ettevõtte positiivse kuvandi loomisel. Samuti on tegemist
lihtsa vahendiga eristumaks teistest sarnaseid tooteid ja teenuseid pakkuvatest
ettevõtetest. See kõik kokku teebki reklaamkingitustest tuleviku turundusetrendi.
Vali oma ettevõttele sobivaimad reklaamkingid siit!